Online bestellen in het buitenland

Ik ben er ook maar aan begonnen… na talloze leuke advertenties op Facebook van kledingstukken dacht ik: laat ik het ook eens proberen. Immers, niet altijd vind je in de winkels net die leuk getailleerde zomerjurkjes voor een ook nog betaalbare jurk. En daar spelen merken als Wish en 77UrbanStreetwear natuurlijk heel goed op in. Goedkoop en leuk. Enige waar je af en toe rekening mee moet houden is dat de maten in het buitenland verschillen van die in Nederland; althans, ik dacht dat dat het enige was!

Nadat ik een vijftal leuke kledingstukken heb uitgezocht waarvan ik niet zeker weet of het netjes gaat zitten (immers, je hebt geen online pashokje), bestel en betaal ik gemakkelijk via PayPal; keihandig toch dat dat allemaal kan anno 2018! Het is wel een Duits bedrijf en aangezien ik nog nooit zo besteld heb is dat wel even spannend. Maar goed, het is geen AliExpress uit China, dus van heel ver hoeft het niet te komen… bijna naast de deur 😉 . Alles komt netjes op tijd na een dag of 5 binnen en van de 5 artikelen zijn er 3 die ook nog fijn passen: een mooie houtjetouwtjejas voor in de winter (in het kader: je kunt nooit te vroeg zijn), een rokje (eigenlijk net te kort, maar wel heel leuk) en een strappless jurk (lees: over 2 dagen is het weer de Laatste schooldag). De twee jurken met borstpads voor maat AA passen niet helemaal en gaan terug de doos in. Nadat ik de retourformulieren in het Duits doorgespit heb (en er achter kom dat er ook netjes een Nederlandse versie bij zit) vul ik het formulier in, plak de doos dicht en het etiket er op.

Zondag voor ons bezoek aan de stad rijden we langs de Agrimarkt om de doos weer in te leveren, maar tot mijn grote verbazing hebben ze geen idee wat ze er mee moeten. Er zit geen streepjescode op de doos en dat zorgt al voor de nodige paniek. Men pakt er een code bij en zoekt in het systeem, maar de naam van dit bedrijf is niet terug te vinden in hun systeem. De vriendelijke mevrouw belt met de klantenservice, maar daar staat een wachtrij van minstens 15 minuten en wij hebben vandaag nog meer te doen. Ze adviseert ons naar het DHL-expresspunt op de Borchwerf te gaan, want ‘die weten vast wel wat ze ermee moeten’. Vandaag niet meer, want we hebben nog genoeg te doen en zin om met zo’n grote doos naar de Borchwerf te fietsen hebben we ook niet en dus gooien we hem even thuis af.

De afgelopen dagen staat de doos irritant in de weg bij de voordeur, immers: we moeten hem niet vergeten, maar zin en tijd om op zoek te gaan naar een alternatief is er ook even niet. Tot ik vanmorgen voor ik naar school ga besluit toch maar even op zoek te gaan naar dat DHL-punt. De komende dagen zitten al vol en nu kan het qua tijd ook wel even. Ik ben even zoekende waar ik moet zijn, want de DHL op de Borchwerf is tevens een distributiecentrum dat HUGE is. Zelfs de poort is al even zoeken en als die gevonden is moet je nog op zoek naar de ingang. Als eerst loop ik een schuifdeur door waar ik niet verder kan. Naar buiten dus maar weer. Ergens zie ik een bordje met ‘afgifte goederen’ en dat probeer ik maar even uit. Ik kom in een soort van grote loods en zie aan de zijkant een klein hokje waar ik hopelijk iemand kan vinden. Niemand achter de balie, maar gelukkig is er een bel. En na een tijdje komt er iemand die dezelfde procedure uitvoert als bij de Agri… ook deze man kan niets met mijn pakketje, want ‘tja er zit dus geen scancode op’ en ‘er staat ook nog iets over frankeren op’ en ‘het bedrijf staat niet in hun systeem’. De overigens erg vriendelijke man kijkt onder allerlei verschillende namen, maar vindt niets. Na een paar licht geirriteerde uitspraken en ‘dat ik het dan eigenlijk ook niet meer weet’ druip ik teleurgesteld af.

#9#^&*##^@ Grrr … **7@bestel nooit meer @#@$ in het buitenland (&*(*^%

Dit moet toch gemakkelijker kunnen anno 2018 zou je zeggen? En als er een procedure gevolgd moet worden is het misschien handig als die er specifiek bij staat voor het buitenland (zeker als je ook nog een Nederlands formulier aanlevert).

Omdat ik door mijn opties heen ben, stuur ik dan maar een mailtje naar het bedrijf in de hoop dat die weten wat ik met mijn (inmiddels via Paypal wel afgeschreven) kledingstukken moet… maarja na twee dagen is daar nog geen reactie op gekomen.

Afwachten dan maar… en hopen dat er voor de vakantie nog een oplossing is gekomen…

Wordt vervolgd…

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *