Blog

Vroeger wilde ik al schrijfster worden. Die toekomst was me iets te onzeker en vandaar ook dat ik ervoor koos om een beroep te doen waar mijn andere passie ligt: het onderwijs! Daar kan ik mijn ei volledig in kwijt, maar toch bleef het kriebelen. Vorig jaar ben ik weer begonnen met bloggen, naar aanleiding van mijn reis naar Thailand. Sindsdien blog ik weer regelmatig over alles wat ik meemaak, en altijd met een licht cynische, humoristische ondertoon. Ik hoop dat je van mijn verhalen geniet!

Parasol-schaarste

Ok, noem me maar naïef🤣😇. Nadat ik net half Roosendaal afgereden heb op zoek naar een parasol, heb ik net moeten concluderen dat die niet echt nog op plaatsen verkrijgbaar zijn. Hoe zou dat nou komen met dit zomerse weer? En daar had ik eerlijk gezegd niet eens over nagedacht…🤔 Uiteraard hebben wij de afgelopen […]

Posted in Blog | Tagged , , , | 5 Comments

Zelf Bali ervaren [Tanah Lot, Keliki, Bali]; Dag 18, 19 & 20

We zijn weer op de terugweg en ik moet zeggen: de laatste week is weer omgevlogen. Onvoorstelbaar dat we er bijna 3 weken op hebben zitten in het prachtige Indonesie. We gaan zo voor de derde keer vandaag de security-check door (lees: van Bali naar Jakarta.  En vervolgens stappen we over en maken een tussenstop […]

Posted in Blog | Tagged , , , | 2 Comments

Het Balinese gezinsleven, kunst- en nijverheid [Ubud, Penebel, Lake Bratan, Bali]; Dag 16 & 17

Opgekruld in een bus met te weinig beenruimte zijn we op dit moment weer op weg terug naar ons hotel. De verwachting is dat het nog wel even gaat duren voor we daar zijn. Vanuit het meer / de vulkaankrater Bratan was het namelijk nog 2 uur terug rijden toen we om 16:00 vertrokken. En […]

Posted in Blog | Tagged , , , , | Leave a comment

Balinese cultuur [Bali; Vleermuizengrot, Tirthagangga, Zoutwinning, Watervallen]; Dag 14 & 15

De wekker om 06:30 begint te wennen (dat is een luxe in Nugi-termen haha), maar toch blijft het soms moeilijk de slaap uit je ogen te wrijven als je lichaam nog graag even zou blijven slapen ;-). Het programma zit behoorlijk vol, maar we krijgen zo wel een goed inkijkje in de Balinese cultuur. Zo […]

Posted in Blog | Tagged , , , , | Leave a comment

Het tegenovergestelde Java [Kintamani, Tampaksiring, Kuta – Bali]; Dag 11 t/m 13

Allereerst: sorry! Mijn vorige blog schreef ik in de avond in de bus toen ik heel erg moe was. En doorgaans lees ik hem altijd voor aan Bas, waardoor alle evt. zinsfouten er uit gehaald zijn. Dat heb ik de laatste keer niet gedaan, waardoor ik na teruglezen zelfs mezelf irriteerde. Dit keer heb ik […]

Posted in Blog | Tagged , , , , | 3 Comments

Vulkanen en het leven van de lokale mensen [Bromo, Java, Malang]; Dag 9 en 10

De foto’s en facebookpost van deze blog volgt later, gezien de WiFi van ons huidige hotel. Morgenavond dus een volledige update, maar nu alvast de tekst 😃 (die is al lang genoeg 😉)  We zijn alweer op reis, naar onze overnachtingsplaats voor we morgen oversteken naar Bali. Dat betekent een lange rit vandaag, maar gelukkig […]

Posted in Blog | Tagged , , | 2 Comments

Heilige plekjes [Yogyakarta]; Dag 6, 7, 8

Wederom hebben we vandaag een mooie treinreis voor de boeg langs rijstvelden, de Merapi-vulkaan en tabaksplantages. Genietend van het uitzicht, ‘Street Spirit’ van Radiohead op de achtergrond kan ik me wel weer wat uurtjes vermaken. Na enkele voorbijgevlogen dagen in Yokyakarta reizen we vandaag in 8 uur tijd naar Malang. Vandaag wordt een erg lange […]

Posted in Blog | Tagged , , | 2 Comments

Met lachen los je veel problemen op [Bandung]; Dag 4 en 5

Jullie lopen een klein beetje achter haha. Terwijl wij nu in de locale trein (lees: meer beenruimte dan in het vliegtuig) zitten naar Yokyakarta, ga ik jullie nu vertellen over Bandung; waar wij juist vanmorgen in alle vroegte om 05:00 opgestaan en om 06:30 (01:30 Nederlandse tijd) vertrokken zijn. Wát een fijne dagen hebben we […]

Posted in Blog | Tagged , , | 1 Comment

Eenheid in verscheidenheid [Jakarta]; Dag 1, 2, 3

Selamat datang di Indonesie; Welkom in Indonesië, sinds gisteren ons thuis voor de komende 3 weken! Na 3 jaar geleden Thailand, 2 jaar geleden India & Nepal en vorig jaar wederom Thailand & Cambodja, bezoeken we dit jaar ons 5e Aziatisch land.😃 Inspiratiebron voor deze vakantie zijn mijn opa en oma. Opa moest van 1948 […]

Posted in Blog | Tagged , , , | 4 Comments

Online bestellen in het buitenland

Ik ben er ook maar aan begonnen… na talloze leuke advertenties op Facebook van kledingstukken dacht ik: laat ik het ook eens proberen. Immers, niet altijd vind je in de winkels net die leuk getailleerde zomerjurkjes voor een ook nog betaalbare jurk. En daar spelen merken als Wish en 77UrbanStreetwear natuurlijk heel goed op in. […]